Apostazja. Jaka kara za odstępstwo od Islamu?
Meczet Al-Azhar |
Czy apostazja w Islamie jest dozwolona? Wielu ludzi w Polsce czy w innych krajach zachodu porównując Islam do pozostałych religii monoteistycznych takich jak Chrześcijaństwo czy Judaizm wyobraża sobie, że w Islamie jest wolność wyboru, że jeśli z jakiegoś powodu postanowimy zmienić religię lub stać się ateistą jest to wyłącznie sprawą naszego sumienia. Czy tak jest? Sprawdźmy! Zobaczmy, co mówią na ten temat szkoły islamskiego prawoznawstwa.
Istnieje zgoda wszystkich czterech szkół
sunnickiego islamskiego prawoznawstwa (tj. Maliki, Hanbali, Hanafi i
Shafii), jak również klasycznych szyickich prawników od prawa
koranicznego, że odstępców od islamskiej wiary w Allaha musi dosięgnąć kara
śmierci. Proces, w którym uznaje się osobę za apostatę znany jest, jako takfir
a niewierzący nazwany zostaje mianem murtad.
W czasach nam współczesnych w 1991 roku w
Kairze w Egipcie w najsłynniejszej medresie muzułmańskiej „Islamic
Research Academy” przy meczecie Al-Azhar zatwierdzono
podręcznik prawa islamskiego, Umdat al-Salik, który na stronach 595
– 96 stwierdza „Pozostawienie ( apostazja ) islamu jest
najbrzydszą formą niewiary (kufr) i najgorsze .... Jeżeli osoba, która
osiągnęła wiek dojrzewania i jest przy zdrowych zmysłach dobrowolnie uczyni
apostazję i odejdzie z islamu, to on zasługuje na śmierć. W takim przypadku obowiązkowe
jest... zapytać go czy nawróci się i czy powróci do islamu. Jeśli on to zrobi
należy przyjąć go z powrotem, ale jeśli odmówi, ma być natychmiast zabity.”
Temat apostazji jest bardzo ważny w
Islamie. Jeśli przypomnimy sobie historię Islamu to stwierdzimy, że pierwsze
wojny stoczone przez armie Islamu tuż po śmierci Mahometa stoczone były właśnie
z apostatami. To właśnie w czasie kampanii wojennej pierwszego kalifa Abu Bakra
zwanej Riddah przelano olbrzymią ilość krwi apostatów. W czasie tej kampanii
nadano nazwy miejscom, które kojarzą się z tymi wydarzeniami jak „Ogród
Śmierci” czy „Parów Krwi”.
Przekaz wydaje się jasny, ale pojawia się
znak zapytania. Współcześni apologeci Islamu w krajach zachodnich wciąż
powtarzają przysłowiowemu Kowalskiemu, że jest wolność w religii cytując Koran.
Nie ma przymusu w religii! Prawość
wyróżniła się od nieprawości. I ten, kto odrzuca fałszywe bóstwa, a wierzy w
Boga, uchwycił za najpewniejszy uchwyt, niemający żadnego pęknięcia. Bóg jest
słyszący, wszechwiedzący!
Cóż jednak nie mówią ludziom jednaj ważnej
rzeczy. Być może z niewiedzy a być może zgodnie z Islamską doktryną
nazywaną Takija celowo wprowadzają ludzi w błąd. Nie mówią o abrogacji w
Islamie. Temat abrogacji poruszałem już we wcześniejszej mojej publikacji.
Jednak jest to na tyle istotne, że przypomnę w paru słowach, czym jest
abrogacja. Jak pamiętamy okres działalności Mahometa podzielony jest na dwie
części. Okres działalności z Mekki i okres działalności w Medynie. W trakcie
działalności w Mekce, gdy Mahomet był słaby powstały pokojowe wersy w Koranie.
W późniejszym okresie w Medynie, gdy Mahomet stał się silny i zdobył władzę
polityczną otrzymał słynne objawienia spisane w Koranie nazywane wersami
miecza. Zgodnie z zasadą abrogacji późniejsze objawienia, które są
sprzeczne z wcześniejszymi są ważniejsze. Więc te wersy, pokojowe wersy,
które mówi się ludziom takim jak ten przysłowiowy Kowalski są anulowane przez
te nietolerancyjne koraniczne wersety.
Koran 9:29 – słynne ostatnie
wersy zwane wersami miecza.
Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Boga
i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i
nie poddają się religii prawdy - spośród tych, którym została dana Księga -
dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie zostaną upokorzeni.
Teraz poczytajmy, co mówią Islamskie
źródła o apostazji:
Koran
Ktokolwiek słucha Posłańca, ten słucha
Boga. A ktokolwiek się odwraca... - My nie posłaliśmy ciebie, abyś był nad nimi
stróżem.
Oni by chcieli, abyście byli niewiernymi,
tak jak oni są niewiernymi, abyście, więc byli równi. Przeto nie bierzcie sobie
opiekunów spośród nich, dopóki oni nie wywędrują razem na drodze Boga. A jeśli
się odwrócą, to chwytajcie i zabijajcie ich, gdziekolwiek ich znajdziecie! I
nie bierzcie sobie spośród nich ani opiekuna, ani pomocnika!
Ale jeśli oni się nawrócą i będą odprawiać
modlitwę, i dawać jałmużnę, to staną się waszymi braćmi w religii. My jasno
przedstawiamy znaki ludziom, którzy wiedzą.
A jeśli oni naruszają swoje przysięgi po
zawarciu przymierza i jeśli atakują waszą religię, to zwalczajcie wtedy imamów
niewierności! Zaprawdę, nie ma dla nich przysiąg! Być może, oni zaprzestaną!
Hadisy
„... Prorok powiedział: „Jeśli ktoś
(muzułmanin) odrzuci swoją religię, zabij go". Należy
pamiętać, że nie ma różnicy, w jaki sposób ktoś stał się muzułmaninem.
… Krew nie może być przelana z wyjątkiem
trzech przypadków: W qisas za morderstwo, osoby w związku małżeńskim, które
dopuszczą się nielegalnego stosunku seksualnego (cudzołóstwo) i ten, który
odchodzi z islamu (apostata) i pozostawia muzułmanów.
… Apostoł Allaha nie zabił nikogo, z
wyjątkiem jednej z trzech następujących sytuacji: (1) Osoba, która zabiła kogoś
niesprawiedliwie, została zabita (w qisas,), (2) osoba zamężna, która dopuściła
się nielegalnych stosunków seksualnych oraz (3) człowiek, który walczył przeciw
Bogu i Jego Posłańca i porzucił islam i stał apostatą
… Zabiłbym ich zgodnie z oświadczeniem
Apostoła Allaha, „Kto zmienił religię islamską, należy go zabić."
Opowiadane Abu Musa:
Człowiek przyjął islam, a następnie
powrócił do judaizmu. Mu'adh bin Jabal przyszedł i zobaczył mężczyznę z Abu
Musa. Mu'adh zapytał: „Co jest nie tak z tym (mężczyzna)?" Abu Musa
odpowiedział: „On przyjął islam, a następnie powrócił do judaizmu." Mu'adh
powiedział: „Ja nie usiądę, dopóki go nie zabiję (jak jest) zgodnie z wyrokiem
Allaha i Jego Apostoła”
„To był skrępowany człowiek obok Abu
Muisa. Mu'adh zapytał: „Kto to jest ten (człowiek)?". Abu Muisa
powiedział: „On był Żydem i stał się muzułmaninem, a następnie powrócił do
judaizmu”. Następnie Abu Muisa zaproponował Mu'adhowi by ten usiadł, ale Mu'adh
powiedział: „Nie będę siedzieć, dopóki on nie zostanie zabity. To jest wyrok
Boga i Jego Apostoła (w takich przypadkach) i powtórzył go trzykrotnie”.
Następnie Abu Musa zarządził, że człowiek zostanie zabity, i on został zabity.
Abu Musa dodał: „Potem omówiliśmy nocne modlitwy"
Więc jak widzimy Koran i Hadisy wyraźnie
mówią, jaka kara spotka każdego, kto będzie chciał odejść z Islamu. Według tych
źródeł oraz według współczesnych islamskich prawoznawców jedyną karą za
apostazję jest śmierć. Tak, więc jeśli kiedykolwiek ktoś chciałby z
jakichkolwiek powodów stać się muzułmaninem powinien zdać sobie sprawę, że
Islam nie jest zwykłą religią, ale systemem polityczno-religijnym, który nie
dopuszcza możliwości porzucenia go. Z tego powodu Islam z całą stanowczością można
porównać do innych totalitaryzmów jak nazizm czy komunizm. Bądźmy, więc
ostrożni przy podejmowaniu decyzji, gdyż błędny wybór będzie ciążył do końca
życia i to od nas zależy jak długiego.
Piotr G. Żurek
Piotr G. Żurek
Zgoda
na kopiowanie całości lub fragmentów, pod warunkiem podania źródła - crusader1973.blogspot.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz