Tymczasowe małżeństwo, czyli forma legalnej prostytucji w Islamie
Przekazał Abdullah: „ Braliśmy udział w świętych wojnach przeprowadzanych
przez proroka i nie było z nami kobiet ( żon ).” Powiedzieliśmy do
proroka: „ Czy mamy się wykastrować? ( odczuwali silne pożądanie z powodu braku
kobiet ), ale prorok nam tego zabronił i zamiast tego pozwolił nam na
zawieranie małżeństwa tymczasowego z kobietami dając im choćby szatę … a
następnie wyrecytował wers 5.87 „ O wy, którzy wierzycie! Nie zabraniajcie
dobrych rzeczy, na które Allah wam pozwolił.”
W islamie możemy znaleźć pewną formę małżeństwa,
którą możemy określić mianem zalegalizowanej prostytucji. Nazywa się zawaj al
Mut’ah, a odnosi się tylko do cielesnych „ przyjemności”, na które w rozdziale
5:87 pozwala Koran muzułmanom, a które są wyjaśniane w hadisah.
Jakie są to przyjemności dowiedzieliśmy
się w zacytowanym na wstępie hadisie. Mahomet pozwala swoim towarzyszom na tzw.
małżeństwa tymczasowe. Według słów proroka mężczyzna może zapłacić kobiecie za
takie małżeństwo, które może trwać kilka dni, dzień a nawet tylko godzinę. Po
tym ustalonym czasie, uzgodnionym z kobietą następuje rozwód.
W powyższym cytacie widzimy towarzyszy
Mahometa, którzy po dłuższej abstynencji seksualnej spowodowanej wyprawą
wojenną, przestają panować nad swoimi żądzami. Wywierają presję na swoim
przywódcy „czy mamy się wykastrować?”. Prorok zabronił im tego, zezwolił
im jednak na małżeństwa tymczasowe, za które mogli zapłacić kobiecie choćby
szatą.
Jaki mamy tutaj przekaz? Mahomet nie
powiedział towarzyszom, by modlili się do Allaha by pomógł im w przezwyciężeniu
ich żądz, lecz zezwolił na płatną miłość. Powiedział im Idźcie do miasta i
pytajcie się kobiet – Czy zechcesz mnie poślubić za szatę? Weźmiesz ze mną
ślub, a za kilka dni się rozwiedziemy”.
Więc jedynym najlepszym określeniem takiej
relacji jest prostytucja. Jest to prostytucja zatwierdzona przez proroka
Mahometa. Jeśli muzułmanin ma niewolnice, to w przypływie pożądania może je
zgwałcić. Jeśli jednak znajdzie się w takiej sytuacji, gdy będzie z dala od
domu np. w trakcie wyprawy wojennej, może muzułmanin poszukać sobie takiej
kobiety, która w zamian za jakieś dobra materialne wyrazi zgodę na
tymczasowe małżeństwo, choćby na jedną godzinę.
Praktyki takie możemy obserwować również
we współczesnym świecie. W Egipcie, w Syrii gdzie mężczyźni
opuszczają swoje rodziny by udać się na
dżihad, ich kobiety zostają wtedy same w domu bez środków do życia. Rodziny
takie oddają często swoje córki bogatym obywatelom Arabii Saudyjskiej, jako
tymczasowe „żony” w zamian za korzyści materialne.
Nam jednak uparcie się wmawia, że Mahomet
jest wzorem i filarem moralności.
Na zakończenie musimy podkreślić, że Islam
nie jest jednolity. Są dwa główne odłamy, szyici i sunnicy. Szyici i sunnici
mają często rozbieżne zdanie na temat takich małżeństw Mimo różnic zdań,
praktyki takie są stosowane. Choć nawet w sunnickich źródłach występują
sprzeczności, to każdy może w nich znaleźć usprawiedliwienie praktyk zwanych
zawaj al Mut’ah.
Pod tym linkiem możecie państwo obejrzeć
co mówi na ten temat szyicki szejk z Kuwejtu OGLĄDAJ
TUTAJ. Inne filmy poruszające ten temat możesz zobaczyć
tutaj OGLADAJ TUTAJ , OGLADAJ
TUTAJ
Piotr G. Żurek
Piotr G. Żurek
Zgoda
na kopiowanie całości lub fragmentów, pod warunkiem podania źródła - crusader1973.blogspot.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz