Co zachęca muzułmanów do ataków terrorystycznych?
WTC - 11 wrzesień 2001 |
Islamscy męczennicy |
W ciągu współczesnego starcia cywilizacji ginie wielu
ludzi. Jednak oprócz ofiar ataków giną również zamachowcy. Czym kierują się ci
ludzie idący na pewną śmierć? Ludzie ci charakteryzują się pełną determinacją a
ich działania podbudowane są wiarą w nagrodę, jaką otrzymają za poniesioną
śmierć męczennika. Powinniśmy się zastanowić, kto ma większą szansę na
osiągnięcie sukcesu. Czy będzie to zdemoralizowany, zniewieściały i
zlaicyzowany świat zachodu pozbawiony głębszych ideałów? Czy
będą to ludzie
wierzący w sens walki przeciwko naszej kulturze podbudowani wiarą w nagrodę za
swoje działania? Kto będzie zwycięzcą? Mówi się, że historia lubi się
powtarzać. Czy czeka nas los starożytnego Rzymu? Może warto wyciągać wnioski z
historii. Mamy jeszcze czas by dokonać zmian, ale pamiętajmy, że wskazówki na
zegarze wciąż idą do przodu.
Chrześcijańscy męczennicy za wiarę |
Zobaczmy, więc co motywuje współczesnych islamskich
męczenników do wejścia na drogę Allaha, którzy z okrzykiem Allahu Akbar
są gotowi poświęcić własne życie.:
Przekazał
Al-Miqdam bin Ma’diykarib
Że wysłannik
Allaha powiedział: Jest sześć rzeczy, które Allah przygotował dla męczennika. Otrzymuje
on przebaczenie wraz z pierwszym przelaniem jego krwi, pokazane jest jego
miejsce w raju, będzie uchroniony przed karą w grobie, uchroniony przed
największym terrorem, na jego głowie będzie umieszczona korona godności a
kamienie szlachetne na niej są lepsze niż ten świat i wszystko co w nim jest,
poślubi 72 żony pośród hurys z raju i będzie mu wolno się wstawić za 70 osób z
pośród jego bliskich krewnych. ( Abu ‘Eisa powiedział: Ten hadis jest hadisem
hasan.) - Jami` at-Tirmidhi 1663
Przekazano
od Miqdama bin Ma’dikariba, że wysłannik Allaha powiedział
„Dla
męczennika zapisanych jest sześć rzeczy u Allaha: Otrzymuje on przebaczenie od
momentu gdy jego krew jest poraz pierwszy przelana, pokazane mu jest jego
miejsce w raju, oszczędzona mu będzie męczarnia w grobie, i będzie bezpieczny
przed Wielkim Przerażeniem, zostanie przyozdobiony szatą wiary, poślubi żony spośród
hurys z dużymi oczyma i będzie mu wolno wstawić się za 70 spośród jego krewnych.”-
Sunnah Ibn Majah Vol. 4, Book 24, Hadith
2799
Czy tak będzie wyglądała nasza przyszłość? |
Przekazał
Abu Huraira: Wysłannik Allaha powiedział „Allaha gwarantuje (osobie która
bierze udział w dżihadzie na jego drodze a nic jej do tego nie przymusza jak
tylko czynienie dżihadu na jego drodze i wiara w słowo Allaha), że Allah albo
zezwoli jej wejść do raju (jako męczennik) lub przyprowadzi tę osobę z powrotem
do domu skąd przybyła, wraz z nagrodą lub łupem wojennym”- Sahih
al-Bukhari 7463
Abu ‘Abs
‘Abdur-Rahman bin Jabr
(niech
Allah będzie z niego zadowolony) przekazał: Wysłannik Allaha powiedział: „Nie
dojdzie do tego, że stopy zabrudzone pyłem podczas dżihadu na drodze Allaha zostaną
dotknięte ogniem(piekło).”- Riyad as-Salihin Book
12, Hadith 19
Przekazano
od Rashida bin Sa’da, że pewien człowiek spośród towarzyszy proroka powiedział:
„O wysłanniku Allaha, dlaczego wierni będą poddawani próbie w grobach poza
męczennikiem?” On powiedział: „Rozbłysk mieczy nad jego głową jest
wystarczającą próbą.”- Sunan an-Nasa'i 2053
Przekazał
AbuUmamah: Prorok powiedział: Ten kto nie przyłączy się do wyprawy wojennej
(dżihad), lub nie zaopatrzy lub nie zaopiekuje się rodziną wojownika, który
jest nieobecny, ten zostanie porażony przez Allaha niespodziewanym
nieszczęściem. Yazid ibn Abdu Rabbihi powiedział w swoim przekazie: ‘przed
nastaniem Dnia Zmartwychwstania’.- Sunan Abi Dawud 2503
Przekazano
od Abu Harairah, że prorok powiedział: „Ktokolwiek umrze nie walcząc lub nie
myśląc o walce, ten umiera na jednej gałęzi obłudy.”- Sunan
an-Nasa'i 3097
Abu
Harairah przekazał że prorok powiedział: „Ktokolwiek umrze nie walcząc lub nie
traktuje walki (przeciwko niewiernym) jako swój obowiązek, ten umrze winny
pewnego rodzaju obłudy.”- Sunan Abi Dawud 2502
Przekazał
Abu Haraira: Do wysłannika Allaha przyszedł człowiek i powiedział: „Powiedz mi
jakie uczynki sąrówne dżihadowi (w nagrodzie).” On odpowiedział: „Nie znajduję
takiego uczynku”. Potem dodał „Czy możesz wejść do Meczetu aby modlić się
nieustannie i pościć i nigdy nie przerywać postu podczas gdy muzułmański
wojownik walczy na polu bitwy?” Mężczyzna odpowiedział, „Ale kto może to
uczynić?” Abu Haraira dodał: „Mudżahedin (święty wojownik) jest wynagradzany
nawet za kroki jego konia, kiedy ten szuka pożywienia przywiązany do długiej
liny.”- Sahih al-Bukhari 2785
Mu’adh
bin Jabal powiedział, że usłyszał, że prorok powiedział: „Ktokolwiek walczy na
drodze Allaha, potężnego i wzniosłego, na długość czasu pomiędzy dwoma
dojeniami wielbłądzicy, temu gwarantowany jest raj. Ktokolwiek szczerze, ze
szczerego serca poprosi Allaha o to aby został zabity (w dżihadzie) i umrze lub
zostanie zabity, ten otrzyma nagrodę męczennika. Ktokolwiek dozna obrażeń ciała
lub zostanie ranny na drodze Allaha, wtedy (jego rana) będzie krwawiła w Dniu
Zmartwychwstania mocniej niż kiedykolwiek ale jej kolor będzie szafranowy a
zapach będzie piżmowy. Ktokolwiek dozna obrażeń ciala na drodze Allaha, na nim
spoczywa pieczęć męczenników.”- Sunan an-Nasa'i 3141
Przekazano,
że ‘Amr powiedział: „Słyszałem, że Jabir powiedział: „Pewien mężczyzna powiedział
w dniu bitwy pod Uhud: Jeśli zostanę zabity na drodze Allaha, to jak sądzisz
gdzie będę? On powiedział: W raju. Wyrzucił parę daktyli, które trzymał w ręku,
i walczył dopóki nie został zabity.”- Sunan an-Nasa'i 3154
Sześć
błogosławieństw męczennika
Jakich
jest sześć cech męczenników (szahidów), o których nauczał prorok Mahomet?
Chwała
Allahowi.
Przekazano
w Hadisie al-Miqdaama ibn Ma’di Karba, że prorok powiedział:
„Męczennik
(szahid) otrzymuje siedem błogosławieństw od Allaha, otrzymuje on przebaczenia
wraz z pierwszym przelaniem jego krwi, pokazane jest mu jego miejsce w raju,
oszczędzone mu będzie przejście przez próbę w grobie, i będzie bezpieczny w
Dzień Największego Terroru (Dzień Sądu), na jego głowie zostanie umieszczona
korona godności, jeden rubin, który jest lepszy niż ten świat i wszystko, co w
nim jest poślubi siedemdziesiąt dwie spośród al-hoor al-‘lyn (hurysy) i będzie
mu wolno wstawić się za siedemdziesiąt osób spośród jego krewnych.
Według
innego przekazu męczennik otrzyma sześć błogosławieństw od Allaha. Według
innych przekazów (liczba ta wynosi) sześć lub dziewięć lub dziesięć.
(Przekazane
przez al-Tirmidhi, który powiedział, że hadis ten jest hadisem hasan (dobry).
Przekazane również przez Ibn Maajah a al-Sunan, przez Ahmada, przez ‘Abd al-Razzaaqa
w al-Musannaf, przez al-Tabaraani w al-Kabeer, oraz przez Sa’eed ibn Mansoora w
al-Sunan). – islamqa.info/en/8511
Wstawiennictwo
męczenników w życiu ostatecznym
Pytanie
Podano
w hadisie, że męczennik może się wstawić za 70 spośród swoich krewnych. Czy
chodzi tutaj tylko o relacje rodzinne, jak np. bracia, siostry, ciotki,
wujkowie itd.? Co jeśli osoba ta nie posiada aż tylu krewnych lub jego krewni
to w większości nie muzułmanie? Czy 70 osób spośród krewnych uwzględnia również
osoby, które są mu bliskie, ale nie są krewnymi?
Odpowiedź
udzielona przez Szejka Rashida al-Hasana profesora na Uniwersytecie Króla
Khalida.
Hadis,
o którym wspomniałeś znajduje się w Sunan Abi Dawud w księdze dżihadu o
wstawiennictwie męczennika, numer hadisu 2522.
Al-Bayhaqi
również wspomina o tym hadisie w jego sunnie (9/164; #18308)
W
hadisie tym prorok powiada „Męczennik może się wstawić za siedemdziesięciu członków
jego rodziny”. Hadis ten został zaklasyfikowany, jako dobry przez al-Suyutiego,
który zanotował go w swoim zbiorze hadisów zatytułowanym al-Jami’ al-Saghir
(hadis ten) został sklasyfikowany, jako autentyczny przez al-Albani.
Niektórzy
uczeni wspomnieli o tym hadisie w swoich książkach, aby wskazać na dużą liczbę osób,
za które może się wstawić pojedynczy muzułmanin. To jest kontekst, w którym ibn
Khuzaymah wspomina o tym hadisie w swojej książce Kitab al-Tawhid.
Al-Azimabadi
napisał w swoim komentarzu odnośnie Sunan Abu Dawud zatytułowanym ‘Awn al-Ma’bud:
„Do członków rodziny (muzułmanina) zalicza się jego przodków. Jego potomstwo,
jego żony i inne osoby”.
Jeśli
chodzi o twoje pytanie odnośnie przypadku, w którym ktoś nie posiada wielu
krewnych, to powiedziałbym, że niewiele osób pasowałoby do tego opisu, gdyż
krewni danej osoby obejmują wszystkich muzułmańskich przodków, którzy żyli
przed nim, oraz wszystkich muzułmańskich potomków, którzy nadejdą po nim,
niezależnie od tego czy ich spotkał czy nie. Jeśli chodzi o niewiernych spośród
jego rodziny - oraz niewiernych ogólnie – wtedy wstawiennictwo nie przyniesie
im korzyści, gdyż Allah powiada „i nie pomoże im wstawiennictwo wstawiających
się (Surah al-Mudaththir. 48)
A, Allah wie najlepiej – en.islamtoday.net/node/1318
Piotr
G. Żurek
Zgoda
na kopiowanie całości lub fragmentów, pod warunkiem podania źródła - crusader1973.blogspot.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz