Życie Mahometa – niewygodna prawda. Cz.3
Mahomet w piekle |
Wyznawcy Allaha często oskarżają innych o ataki na Islam. Twierdzą, że te tzw. ataki są niesprawiedliwe, że rzuca się pod ich adresem i ich proroka fałszywe oskarżenia. Najwięcej błędnych przekonań dotyczących Islamu jest propagowanych jednak przez samych muzułmanów. Więc, albo są ignorantami albo po prostu mają znikomą wiedzę na temat własnej religii i jej założyciela.
Jeśli chcemy poznać prawdę i obalić mity dotyczące tzw. proroka Mahometa powinniśmy sięgnąć do najstarszych i najbardziej wiarygodnych islamskich historyków, których dzieła opierają się na relacjach bezpośrednich świadków życia Mahometa.
Historyczne kompilacje Ibn Ishak (skompilowanego przez Ibn Hisham), al-Tabari, Bukhari oraz Sahih Muslim. Społeczność muzułmańska bardzo ceni i szanuje powyższych autorów. Islamska społeczność akademicka traktuje ich, jako źródło biograficzne Mahometa i pochodzenia Islamu.
Potocznie panuje opinia, że Koran jest odpowiednikiem chrześcijańskiej Biblii i żydowskiej Tory. Jednak nie jest to prawda. By móc prawidłowo odczytać Koran potrzebne są Hadisy (tradycja) i Sirę (biografia Mahometa). Dopiero wówczas, gdy połączymy wszystkie trzy źródła, moglibyśmy porównać je do Biblii czy Tory. Samo czytanie Koranu nie znając zasad abrogacji i pomijając pozostałe źródła nie ma sensu.
Sprawdźmy, więc co mówią islamskie źródła i postarajmy się obalić utarte mity dotyczące Mahometa.
Mahomet zdobywcą
Wojny
prowadzone przez Mahometa były wojnami obronnymi. Czy to prawda?
Muzułmanie twierdzą, że ich religia jest pokojową, że
historia ich „proroka” pokazuje Mahometa, który prowadził tylko wojny obronne.
Czy mają rację? Czy mówią prawdę? Twierdzenie o obronnym charakterze wojen
obala historia starcia pod Badr, kiedy Mahomet chcąc przejąć karawanę należącą
do Mekki prowokował armię Mekki do bitwy. Historia trzech żydowskich plemion,
które zostały pozbawione swojego majątku i ziemi, ponieważ odrzuciły roszczenia
Mahometa do bycia prorokiem również zaprzecza temu co mówią muzułmanie.
Warto również zwrócić uwagę na stosunek „proroka” do innych
plemion arabskich. Przyjrzyjmy się co mówi Bukhari o plemieniu Banu Mustaliq.:
Opowiadane Ibn `Aun:
„Napisałem
list do Nafi` i Nafi` napisał w odpowiedzi na mój list, że Prorok nagle
zaatakował Bani Mustaliq bez ostrzeżenia, kiedy nie zwracali na nic uwagi, a
ich bydło poiło się przy wodopoju. Ich mężczyźni zginęli w walce, a ich kobiety
i dzieci były traktowane jako jeńcy; Prorok dostał Juwairiyah w tym dniu. Nafi`
powiedział, że Ibn `Umar powiedział mu powyższą narrację oraz że Ibn` Umar był
w tej armii.” - Sahih al-Bukhari 2541
O powyższym wydarzeniu wspomina wiele islamskich źródeł.
Spokojni niczego winni ludzie zostali zaatakowani przez Mahometa i jego ludzi.
Mężczyzn wymordowano a kobiety gwałcono za zgodą apostoła Allaha.
Abu Sirma powiedział Abu Sa'id al Khadri (Bóg
był z niego zadowolony):
0 Abu
Said, słyszałeś posłańca Allaha wspominającego al-'azl? On powiedział: Tak, i
dodał: Wyszliśmy z Allaha posłańcem na wyprawę do Bi'l-Mustaliq i wzięliśmy do
niewoli kilka doskonałych kobiet arabskich; i odczuliśmy pożądane do nich, cierpieliśmy z powodu braku naszych żon, (ale
w tym samym czasie) również pożądaliśmy okupu za nie. Więc zdecydowaliśmy się
na stosunek seksualny z nimi, ale obserwując ‘azl (Wyciągnięcie męskiego organu
płciowego przed wytryskiem nasienia w celu uniknięcia-poczęcia). Ale
powiedział: Robimy to kiedy posłaniec Allaha jest wśród nas; dlaczego nie
zapytać go? Zapytaliśmy więc posłańca Allaha i powiedział: To nie ma znaczenia,
jeśli nie zrobicie tego, dla każdej duszy, która ma się urodzić do Dnia
Zmartwychwstania. To się urodzi - Sahih Muslim 1438 a
Czy zgwałcenie kobiet wziętych do niewoli ma coś wspólnego
z samoobroną?
Wysłannik Allaha wszczynał wojny również z powodu zemsty,
np. atak na Lihyan (Ibn Ishak / Hisham
718) lub atak na społeczność Taif (Ibn
Ishak / Hisham 280 i 872).
Pierwszy atak na Chrześcijaństwo, również nie uzasadnia
obronnego charakteru wojen prowadzonych przez Mahometa. Warto podkreślić, że
tereny Bliskiego Wschodu są kolebką Chrześcijaństwa, a tereny od Afryki
Północnej przez Bliski Wschód aż do Indii były zamieszkane w większości przez
społeczności Chrześcijan. Pierwszym celem, gdzie wysłannik Allaha wysłał swoje
oddziały była Muta w Syrii. Jednak tym razem wyznawcy Allaha doznali klęski z
rąk chrześcijańskiego Bizancjum (Ibn Ishak / Hisham 791).
Dochodząc kresu swego życia „prorok” prowadził kampanie
wojenne w celu szerzenia Islamu. Wiedząc, że nie wszystkie społeczności będą
chciały się poddać bez oporów, pozostawił swoim uczniom instrukcję, jak
postępować w takich przypadkach.:
Została ona opowiedziana w oparciu o autorytet
Abu Huraira, że Wysłannik Allaha powiedział:
Jeśli
przyjeżdżasz do miasteczka (które poddało się formalnie bez wojny) i
pozostajesz w nim, masz udział (który będzie w formie wyroku) w (własności
uzyskiwanych od) tym. Jeżeli miasteczko nie słucha Allaha i Jego Posłańca (a
właściwie walczy przeciwko muzułmanom) jedna piąta łupów przejęta jest od niego dla Allaha i Jego Posłańca, a reszta
jest dla ciebie.- Sahih Muslim 1756
Więc jak to ujęto w Sahih Muslim, każdy niezależnie czy
jest w stanie wojny z wyznawcami Allaha, czy nie musi się podporządkować, a
jego mienie będzie zajęte.
Kolejnym atakiem w celu szerzenia Islamu na terenach
chrześcijańskich była wyprawa na Tabuk, w chrześcijańskiej Syrii, w którym
Mahomet zmusił miejscową ludność, aby
zapłaciła mu haracz po tym jak wziął ich w zasadzkę i zabił miejscowych cywilów
dochodząc swojego autorytetu (Ibn Ishak
/ Hisham 903).
Innym przykładem siłowego szerzenia wiary w Allaha i jego
posłańca jest przykład arabskiego plemienia Banu al-Harith:
Następnie
apostoł wysłał Khalid bin Walid ... na Banu al-Harith i nakazał mu, aby
zaprosił ich do islamu na trzy dni przed ich zaatakowaniem. Gdyby przyjęli
Islam, on powinien przyjąć to od nich, a jeśli odmówią powinien z nimi walczyć.
Więc Khalid wyruszył i przyszedł do nich i wysłał jeźdźców we wszystkich
kierunkach, zapraszając ludzi do islamu, mówiąc: „Jeśli przyjmiesz islam
będziesz bezpieczny". Tak więc ludzie przyjęli islam, kiedy zostali
zaproszeni (Ibn
Ishak / Hisham 959).
Spójrzmy co mówi jeden z bardziej brutalnych wersetów:
A
kiedy miną święte miesiące, wtedy zabijajcie bałwochwalców, tam gdzie ich
znajdziecie; chwytajcie ich, oblegajcie i przygotowujcie dla nich wszelkie
zasadzki! Ale jeśli oni się nawrócą i będą odprawiać modlitwę, i dawać
jałmużnę, to dajcie im wolną drogę. Zaprawdę, Bóg jest przebaczający,
litościwy! – Koran 9:5
Mahomet nakazał swoim ludziom ścigać i zabijać niewiernych
po zakończeniu świętych miesięcy. Poganie którzy zgodzili by się zostać muzułmanami ( Praktykowanie 5
filarów islamu) będą mogli żyć po ich konwersji. Koran oferuje oddzielną regułę
dla Żydów i chrześcijan, pozwalając im zachować swoją religię, o ile będą
płacić haracz dla muzułmanów i potwierdzą
niższości swojej wiary.
Zwalczajcie
tych, którzy nie wierzą w Boga i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co
zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i nie poddają się religii prawdy - spośród tych,
którym została dana Księga - dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie
zostaną upokorzeni.- Koran 9:29
Dobrze udokumentowaną agresją pokojowego Islamu był atak na
społeczności Khaybar. Nastąpiło to w
wyniku traktatu z Hudaibiya podpisanego między muzułmanami i Mekkańczykami,
który wzywał do pokoju między tymi dwiema grupami. Traktat z muzułmanami był
kontrowersyjny, nie tylko dlatego, że był sprzeczny z tym co mówił Allah w
Koranie o gwałtownym wypędzeniu mieszkańców Mekki,
I
zabijajcie ich, gdziekolwiek ich spotkacie, i wypędzajcie ich, skąd oni was
wypędzili - Prześladowanie jest gorsze niż zabicie. - I nie zwalczajcie ich
przy świętym Meczecie, dopóki oni nie będą was tam zwalczać. Gdziekolwiek oni
będą walczyć przeciw wam, zabijajcie ich! - Taka jest odpłata niewiernym! – Koran
2:191
ale także dlatego, że Mahomet zgodził się, aby nie zostać
rozpoznany jako prorok w dokumencie.
Została ona opowiedziana w oparciu o autorytet
al-Bara' b. 'Azib który powiedział:
'Ali
b. Abu Talib napisał traktat między Prorokiem a
bałwochwalcami w Dniu Hudaibiya. Pisał: To właśnie Mahomet, Wysłannik
Allaha uregulował. Im (bałwochwalcy) powiedział: Nie należy pisać słowa
"Wysłannik Allaha". Gdybyśmy nie wiedzieli, że jesteś wysłannikiem Allaha, to
nie powinniśmy walczyć przeciw tobie.
Prorok powiedział do "Ali’iego: Skreśl te słowa. On (Ali) powiedział: Nie
mam zamiaru ich napisać. Więc Prorok sam z własnej strony je napisał. Narrator
mówi, o warunkach, na jakie zgodziły się
obie strony, wliczając to, że muzułmanie wejdą do Mekki (w przyszłym roku) i
będą tam przez trzy dni, i nie powinni wejść z bronią, z wyjątkiem ich pochw
lub podpór. - Sahih Muslim 1783 a
Według Mahometa było rozsądnym atakować Żydów w Khaybar aby
odzyskać szacunek swoich ludzi i udobruchać ich gdy szemrali o zwycięstwo
militarne. Jest to kłopotliwe dla współczesnych muzułmańskich apologetów,
którzy próbują usprawiedliwić islamski atak, wyobrażając sobie, że senna
społeczność rolnicza, oddalona około 160 km od Medyny, mogła być jakimś
zagrożeniem dla pokojowego Islamu.
Islamscy apologeci nie posiadają dowodów na to, że
muzułmanie byli zagrożeni przez Khaybar. Istnieją jednak historyczne wzmianki, które zaprzeczają
obronnemu charakterowi działań Mahometa.
Poznaliśmy
robotników Khaybar wychodzących rano ze swoimi
łopatami i koszami. Gdy ujrzeli Apostoła i wojsko wołali: "Mahomet
ze swoim wojskiem" i podwinęli ogon i uciekli ... Apostoł przejął kawałek
po kawałku ich nieruchomości ... - Ibn Ishak / Hisham 757
Jak widzimy w powyższym tekście społeczność Khaybar nawet
nie wiedziała, że była w stanie wojny z Mahometem. Byli to ciężko pracujący ludzie. Zajmowali się uprawą
ziemi a nie wojną.
Kiedy
apostoł najeżdżał ludzi czekał do rana. Jeśli słyszał wezwanie do modlitwy
powstrzymywał się; gdyby nie to, atakował.
Doszliśmy do Khaybar w nocy, i apostoł przenocował tam; a kiedy przyszło rano,
nie usłyszał wezwania do modlitwy, więc najechał a my razem z nim. - Ibn Ishak / Hisham 757
Mahomet zaatakował dopiero gdy zaczekał, aż zobaczył, czy
ludzie Khaybar wołali do porannej modlitwy. Nie miałoby to znaczenie gdyby oni byli już w stanie wojny z
Mahometem.
Być może najlepszym dowodem na to, że Mahomet nie działał w
samoobronie jest fakt, że jego ludzie nie rozumieli, dlaczego maszerują na wojnę. Zięć Mahometa Ali, który
był odpowiedzialny za ekspedycję wojskową, prosił wysłannika Allaha o
uzasadnienie.
Suhail ogłosił na podstawie autorytetu Abu
Huraira, że Wysłannik Allaha powiedział w Dniu Khaibar:
Ja
mogę z całą pewnością, dać ten standard w ręce kogoś, kto kocha Allaha i Jego
Posłańca, Allah udziela zwycięstwa w jego
ręce. Umar b. Khattab powiedział: Nigdy nie marzyłem o przywództwie, ale nie w tym dniu. I stanąłem
przed nim, z nadzieją, że może zostanę wezwany do tego, ale wysłannik Allaha
wezwał 'Ali b. Abu Talib, któremu powierzył (ten zaszczyt) niemu i powiedział:
Postępuj dalej i nie oglądaj się, dopóki Allah nie zapewni ci zwycięstwa i ‘Ali
poszedł kawałek, a następnie zatrzymał się i nie rozglądając się powiedział
donośnym głosem: Wysłanniku Allaha, jaki jest powód, że powinienem walczyć z tymi ludźmi? Następnie
on (Prorok) powiedział: Walcz z nimi, dopóki nie zaświadczą o tym, że nie ma
Boga prócz Allaha, a Mahomet jest Jego Posłańcem, a kiedy to zrobią, wtedy ich krew, i ich
bogactwa są nietykalne dla twoich rąk, z
wyjątkiem tego, co jest uzasadnione przez prawo (szariat) i będzie to im
policzone przez Allaha. - Sahih
Muslim 2405
Jak widzimy pytanie zadane Mahometowi przez jego zięcia – „Wysłanniku
Allaha, jaki jest powód, że powinienem
walczyć z tymi ludźmi?”, byłoby zbędne, gdyby to muzułmanie byli zaatakowani i
musieliby się bronić. Odpowiedź Mahometa jak zawsze pokazuje pozorny powód
wyprawy. Pozornie muzułmanie mają zmusić Żydów do uznania wyższości Islamu.
Jednak czy to jest główny powód ataku? Jak wiemy spokojna społeczność Khaybar
została szybko pokonana, a cały dorobek życia pokonanych został podzielony jako
łup przez muzułmanów. Prorok Islamu chcąc zdobyć całe bogactwo pokonanych
torturował ich skarbnika a później go zabił (Ibn Ishak / Hisham 764). Po zabójstwie wysłannik Allaha wziął sobie
wdowę po zabitym na swoją żonę zaraz po tym jak sprzedał dwie inne kobiety
wzięte do niewoli swoim dwóm porucznikom (Ibn
Ishak / Hisham 758). Żydzi, którzy zachowali swoje życie mogli pozostać na
swojej ziemi, jednak musieli oddać swym islamskim panom większą część swoich
upraw.
Więc jak pokazuje nam historia „miłujący pokój” wysłannik Allaha
szybko pokazał światu swoje prawdziwe oblicze. W czasach gdy miał mało
zwolenników zawsze pokazywał się jako człowiek pokojowy. Jednak jak poznamy
historię proroka stwierdzimy, ze człowiek ten gdy stawał się potężny nigdy nie
ukrywał swojej prawdziwej ciemnej natury.
Wysłannik
Allaha nigdy nie pochwalał gwałtów. Czy jest to prawda?
Islam kategorycznie zabrania
gwałtów na kobiecie, ale… Jest jedno ale. Islam zabrania zgwałcić muzułmańską
kobietę. Jeśli myślimy o innych kobietach, to powinniśmy poczytać islamskie
źródła by dowiedzieć się do czego zachęcał wysłannik Allaha.
A także kobiety chronione
muhsana, oprócz tych, którymi zawładnęły wasze prawice. Oto co przepisał wam Allah! I dozwolone
wam jest poszukiwać żon poza tymi, które zostały wymienione, i używajcie
swojego majątku, biorąc je pod "ochronę", a nie oddając się
rozpuście. A żonom dajcie wynagrodzenie, albowiem doznaliście od nich
przyjemności; to jest przepis prawny. Nie jest grzechem jeśli coś nawzajem
uzgodniliście po dopełnieniu obowiązującego przepisu. Zaprawdę, Bóg jest
wszechwiedzący, mądry! – Koran 4:24
Powinniśmy również poznać
hadisy, które dostarczają kontekstu dla
tego powyższego wersu.
Abu
Said Al Khudri powiedział: „Apostoł Allaha wysłał ekspedycję wojskową do Awtas
z okazji bitwy Hunain. Spotkali swojego
wroga i walczyli z nimi. Pokonali ich i zdobyli jeńców. Niektórzy z Towarzyszy
Apostoła Allaha nie chcieli mieć relacji seksualnych z żeńskimi jeńcami ze
względu na ich pogańskich mężów. Tak, Allah wywyższony zesłał werset
Koranu". „Wszystkie mężatki (są
zabronione) dla was są dozwolone te
(kobiety wzięte do niewoli), którymi zawładnęły wasze prawice ". To
znaczy, że są one zgodne z prawem (szariat) przeznaczone dla nich po
zakończeniu okresu oczekiwania. - Sunan
Abi Dawud 2155
Abu
Said al-Khudri (Allah był z niego zadowolony) poinformował, że apostoł Allaha
wysłał małą armię. Reszta hadisów jest taka sama, z wyjątkiem tego, który
powiedział:
Z
wyjątkiem tego, co zawładnęły wasze prawice z nich są dozwolone dla was
(kobiety wzięte do niewoli); a on nie wspomniał „kiedy ich iddat (okres oczekiwania przed pierwszym zbliżeniem
seksualnym, w celu zapobiegania sporów o ojcostwo) dobiega końca".
Hadis
ten odnotowano na autorytecie Abu Sa'id (al-Khudri) (Allah był z niego
zadowolony) za pośrednictwem innych przekazów, a słowa są następujące:
Zabrali
jeńców (kobiety) w dniu autas które miały swoich mężów. Obawiali się (mieć
stosunek seksualny z nimi), gdy ten werset został objawiony: „A kobiety już
zamężne z wyjątkiem tych, którymi zawładnęły wasze prawice " (iv. 24) - Sahih
Muslim 1456
Jak widzimy hadisy dobitnie
mówią, że niebyły to słowa Mahometa, lecz samego „Allaha potężnego” objawione
prorokowi i zapisane w Koranie. Należy również zauważyć, że mężowie tych
nieszczęsnych gwałconych kobiet żyli po zakończonej bitwie. Jest to bardzo
ważne, ponieważ muzułmanie często twierdzą, że Mahomet zniewalał kobiety
owdowiałe, które nie byłyby wstanie poradzić sobie same. Jeśli islamscy
apologeci mieliby rację, to i tak powinniśmy zadać pytanie co jest lepsze z
moralnego punktu widzenia gwałcić zawładniętą swoją prawicą wdowę czy zostawić
ją by cierpiała głód zabijając żywiciela rodziny?
Mahomet dawał również
muzułmanom możliwość zrezygnowania z gwałtu. Radził jak powinni postępować.
W jednym przypadku, jego
ludzie byli niechętni do dewaluacji swoich nowych niewolnic (ciąża) w celu
późniejszej odsprzedaży. Pytali Mahometa o stosunek przerywany.
Opowiadane
przez Abu Sa`id Al-Khudri:
Podczas
gdy on siedział z Posłańcem Allaha powiedział: „O Posłańcu Allaha! Zdobyliśmy
żeńskich jeńców jako nasz udział w łupach, jesteśmy zainteresowani ich ceną,
jaka jest twoja opinia o stosunku przerywanym?" Prorok powiedział:
"Czy naprawdę zrobiliście to (stosunek przerywany)? Lepiej tego nie robić….- Sahih
al-Bukhari 2229
Jak widzimy priorytetem w
ustach „proroka” nie była chęć zapobiegnięcia gwałtu na kobiecie lecz
zapobiegnięcie stosunku przerywanego. Wysłannik Allaha zezwolił swoim ludziom
posiąść kobiety siłą, kobiety, które dostały się do islamskiej niewoli i stały
się częścią łupu do podziału.
Zobaczmy co mówi kolejny hadis
o kobietach z Banu Mustaliq, które sprzedano w niewolę po dokonaniu na nich
gwałtu.
Abu
Sirma powiedział do Abu Sa'id al Khadri (Bóg był z niego zadowolony):
0
Abu Said, słyszałeś Posłańca Allaha wspominającego al-'azl (stosunek
przerywany)? On powiedział: Tak, i dodał: Wyszliśmy z Wysłannikiem Allaha na
wyprawę do Bi'l-Mustaliq i wzięliśmy do
niewoli kilka doskonałych kobiet arabskich; bardzo je pożądaliśmy, ponieważ cierpieliśmy z powodu
braku naszych żon, (ale w tym samym czasie) również pożądaliśmy okupu za nie. Więc zdecydowaliśmy się na stosunek
seksualny z nimi, ale bacząc na 'azl
(stosunek przerywany). Ale powiedzieliśmy: Doprowadzamy do aktu seksualnego zaś
Wysłannik Allaha jest wśród nas; dlaczego nie zapytać go o to? Zapytaliśmy więc
wysłannika Allaha a on powiedział: Nic nie szkodzi (seks), jeśli nie robicie
tego, dla każdej duszy, która ma się urodzić do Dnia Zmartwychwstania. - Sahih
Muslim 1438 a
Kim lub czym były dla Mahometa
i jego bandy kobiety wzięte do niewoli? Czy okazano im choć odrobinę szacunku?
„Następnie
apostoł wysłał Sa-d b. Zayd al-Ansari, brata Abdu'l-Ashal z paroma kobietami
Banu Qurayza wziętymi do niewoli do Najd a on sprzedał je dla koni i
broni." (Ibn
Ishak / Hisham / Hisham 693)
Podsumujmy, Prorok islamu i
jego towarzysze wykorzystywali wojnę do zdobywania kobiet w celu zaspokojenia
własnego pożądania seksualnego oraz w celu zdobycia majątku handlując nimi na
targach niewolników. Proceder zapoczątkowany przez Mahometa trwa nieprzerwanie
od 1400 lat, wciąż zdobywając wielu zwolenników w różnych zakątkach świata.
Mahomet
niczym dobrotliwy wujaszek nigdy nie szkodził dzieciom. Czy to prawda?
Sprawiedliwością, którą trzeba
oddać Mahometowi, jest to, że wysłannik Allaha nigdy nie pochwalał celowego
zabijania dzieci. Z niektórych wersów Koranu można się dowiedzieć o potępieniu
praktyki dzieciobójstwa na dziewczynkach w czasach przed islamskich. Niektóre z
hadisów mówią, że prorok polecił swoim ludziom nie zabijać dzieci w walce, jeśli
jest to możliwe, ale brać je do niewoli.
[Mahomet
powiedział] „Walczcie przeciwko wszystkim na
drodze Allaha i zabijajcie tych, którzy nie wierzą w Allaha. Nie bądź
oszustem przy podziale łupów; nie bądź zdrajcą, ani nie rań ani nie zabijaj dzieci."(Ibn Ishak / Hisham 992)
Jednak definicja dziecka w
przypadku Mahometa wyglądała inaczej niż nasza. Jak mówią hadisy po kapitulacji
twierdzy należącej do plemienia Qurayza nakazał wybić każdego męskiego
przedstawiciela pokonanego żydowskiego plemienia, który dostał się do niewoli.
Każdy chłopiec musiał rozebrać się by pokazać czy wyrosły mu włosy łonowe. Ten,
który nie miał jeszcze zarostu łonowego przetrwał, ten który miał, stracił
życie razem z dorosłymi.
Byłem
wśród jeńców Banu Qurayzah. Oni (towarzysze) zbadali nas ci, którym zaczęły
rosnąć włosy (łonowe) zginęli, a ci, którzy nie mieli ich, nie zostali zabici.
Byłem wśród tych, którym nie wyrosły włosy. - Abu
Dawud 4390
Podobnie sprawa wygląda w
przypadku dziewczynek. Najbardziej znaną żoną wysłannika Allaha była Aisha.
Prorok Mahomet skonsumował z nią małżeństwo, gdy miała dziewięć lat.
Apostoł Allaha często nie miał
szacunku w stosunku do życia kobiet i dzieci swoich wrogów.
Jest
to opowiedziana przez Saaba b. Jaththama który powiedział (do Proroka):
Wysłanniku
Allaha zabijemy dzieci bałwochwalców podczas nocnych ataków. Prorok powiedział:
Są od nich. - Sahih Muslim 1745 b
Opowiadane
As-Sab bin Jaththama:
Prorok
przekazał przeze mnie w miejscu o nazwie Al-Abwa lub Waddan i pytano go, czy to
dopuszczalne atakować pogańskich wojowników
w nocy z prawdopodobieństwem narażania ich kobiet i dzieci na
niebezpieczeństwo. Prorok odpowiedział:
"Oni (czyli kobiety i dzieci) są od nich (czyli pogan). … - Sahih
al-Bukhari 3012
Działania takie nie znajdują
usprawiedliwienia, jednak w celu szerzenia Islamu apostoł Allaha uważał takie
postępowanie za dozwolone.
Mahomet dokonywał rozróżnienia
między muzułmańskimi i nie-muzułmańskimi dziećmi oraz sugerował, że jest
dopuszczalne, aby zabijać dziecko, które nie ma perspektyw przyjąć Islam:
Wysłannik
Allaha nie stosuje się do zabijania dzieci, więc ty nie powinieneś ich zabić
chyba że móżesz wiedzieć, to co Khadir wiedział o dziecku które zabił, czy ty
możesz rozróżnić dziecko, które chce dorosnąć, aby być wierzącym ( i dziecko,
które chce dorosnąć by być
niewierzącym), tak że zabiłeś (przyszłych) niewierzących i zostawiłeś
(potencjalnych) wierzących z boku. - Sahih
Muslim 1812 b
Po zdobyciu Mekki, prorok
islamu nakazał również wykonanie egzekucji na dwóch „śpiewających
dziewczynach", które wyśmiewały go
w wierszu:
"...
Dwie śpiewające dziewczyny Fartana i jej przyjaciełka, które śpiewały piosenki
satyryczne o apostole, więc rozkazał, że powinny być zabite ..." (Ibn Ishak / Hisham 819)
Jak widzimy Mahomet był pełen
hipokryzji. Potępiał zabijanie dzieci. Jednak jak widzimy w powyższych cytatach
wysłannik Allaha wyraźnie rozgraniczał dzieci muzułmańskie od niemuzułmańskich,
a na prawo do życia miały tylko dzieci muzułmanów.
Mahomet
był człowiekiem pokoju. Mahomet bardziej preferował pokój nad wojną. Czy to
prawda?
Myślimy, kiedy liberalno
lewicowe media serwują nam tezę, że Islam to młodsza wersja judaizmu i
Chrześcijaństwa to Islam powinien jak Chrześcijaństwo cenić bardziej pokój niż
wojnę. Każdy muzułmanin zgodnie z wersami Koranu powinien traktować Mahometa jako
wzór do naśladowania.
Czy wysłannik Allaha bardziej
cenił pokój? Źródła islamskie dobitnie pokazują, że wysłannik Allaha, kiedy
posiadał odpowiednią siłę do dominacji, rzadko kiedy decydował się na pokój. W
wielu źródłach możemy przeczytać o tym, jak „prorok” mówił „zostałem wezwany do
walki ze wszystkimi ludźmi, dopóki nie zaświadczą, że nie ma boga prócz Allaha,
a Mahomet jest Jego posłańcem." Celem islamu są światowe rządy islamu.
Tuż po ucieczce z Mekki do
Medyny Mahomet przyniósł wojnę do tej społeczności. Wykorzystał niezgodę
panującą wśród swoich dobroczyńców do ich wypędzenia i ograbienia z ich majątku
i ziemi. Po umocnieniu swej pozycji w Medynie zaczął prowokować konflikt z
Mekką.
Tuż po rozprawieniu się z
trzema żydowskimi plemionami z Medyny wysłannik Allaha prowokował oraz zmusił
siły Mekki unikających konfrontacji z muzułmanami do bitwy pod Badr.
Będąc już u kresu swego życia
zaczął organizować wojenne wyprawy poza granice Arabii atakując społeczności,
które niebyły wrogo ustosunkowane do muzułmanów w celu wymuszenia na nich
haraczu lub zmuszenia ich konwersji na Islam.
Jednym z przykładów, które
obala mit, że Mahomet wybierał pokój nad
wojną mówi o tym, jak Mahomet wysłał zbrojną odział do społeczności Usayr, który miał przekonał,
że zostanie zagwarantowane bezpieczne przyjście na spotkanie z Mahometem w celu
omówienia pokoju. Oczywiście zainteresowani pokojem, lider i jego trzydziestu towarzyszy zaufali Mahometowi i zgłosili się, po czym
nieuzbrojeni mężczyźni zostali
zmordowani przez muzułmańskich oszustów.( Ibn
Ishaq/Hisham 981).
Tak więc, według jego własnych
biografów, prorok islamu decydował się bardziej iść na wojnę niż zachowywać
pokój. Po zdobyciu Mekki nakazał nawet egzekucje tych, którzy obrażali go,
dowodząc tym co naprawdę było powodem ataku na miasto. Chęć zemsty za
upokorzenia.
Piotr G. Żurek
Zgoda na kopiowanie całości lub fragmentów, pod warunkiem podania źródła - crusader1973.blogspot.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz